21 mars 2015

Mjuka pasteller

Nu och då får jag lust att göra mjuka pastelliga bilder och vad är bäst att ha tillhands då, om inte en vacker blomsterbukett? (Just den jag skrev om tidigare). Tänk så mycket glädje man kan ha av en bukett blommor!
Nu tänkte jag också visa vad som händer i redigeringen, vad jag väljer att trolla bort eller framhäva i bilden, och hur jag vill framhäva färger och nyanser.  (SOOC betyder straight out of camera)  Rosa och turkost är en färgkombination som aldrig blir fel, eller vad tycker du?

Denna tavla ska få bli en förstoring till min nya fotostudio som jag öppnar i Pargas under slutet av våren.


PEHMEITÄ PASTELLEJA
Aina silloin tällöin minut valtaa halu tehdä pehmeitä pastellisia kuvia ja silloinhan onkin kätevää jos kodista löytyy kaunis kukkakimppu. ( näistä kukista kirjoittelinkin jo aikaisemmin) Ajatella miten paljon iloa yhdestä kimpustakin voi olla!

Nyt ajattelin myös näyttää mitä kuvankäsittelyssä tapahtuu, mitä korjaan pois, ja mitä haluan korostaa. (SOOC tarkoittaa straight out of the cammera) Roosa ja turkoosi on aivan ihana yhdistelmä, vai mitä mieltä olet?

Tästä taidan tehdä suurennuksen uuteen studioon jonka avaan loppukeväästä Paraisilla.




Den slutliga bilden



10 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Sååå snygg!!! Jag skulle nog såååå behöva gå lite Photoshop kurs hos dej! ;)

    SvaraRadera
  3. verkligen jätte fin bild :) önskar att jag också kunde redigera bilder, inte bara "ta bort röda ögon" typ..

    SvaraRadera
  4. Färger och effekter kan göra mycket för en bild! Snyggt!
    /Kitty

    SvaraRadera
  5. Underbar bild! Perfekt som tavla!

    SvaraRadera
  6. Som en vacker akvarell!
    Jag har fått läsa ikapp många inlägg här på bloggen. Så spännande med flytt och ny blogg! Bäst jag tittar in lite oftare, så att jag inte missar något.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Kaunis on tuo alkuperäinenkin kuva, mutta lopputulos todella huikaiseva. Kiitos havainnollisesti kuvasarjasta. Oliko niin, että käytät Photoshop kuvankäsittelyä (jos haluat kertoa)? Minä olen vasta pyöritellyt PicMonkeyn maksutonta versiota, mutta se on kovin rajoittunut. Sillä on kuitenkin ollut kiva harjoitella näin amatöörinä. Terkuin Riitta

    SvaraRadera